Training E-mailmarketing voor de horeca

Meer directe boekingen – en meer omzet – door succesvolle e-mailcampagnes

Directe boekingen genereren is heel wat waard. Door je eigen kanalen in te zetten genereer je meer omzet. Dit doe je door een uitstekende e-mailmarketingcampagne op te zetten. E-mailmarketing is een krachtige tool om je (toekomstige) gasten gericht en persoonlijk aan te spreken en vervolgens terug te laten komen.

Inhoud van de training

Deze training geeft je inzicht in het samenstellen van goed verzorgde e-mailcampagnes; hoe je dit moet doen en hoe je dit aanpakt. In de training ga je actief aan de slag met het verbeteren van de eigen e-mailnieuwsbrieven. Je leert de belangrijkste do’s en don’ts aan de hand van prikkelende voorbeelden van jezelf, je collega’s en uit de branche.
Uiteraard ontdek je de belangrijkste juridische randvoorwaarden, hoe je goed converterende e-mails opbouwt en hoe je effectieve onderwerpregels schrijft. Daarnaast leer je wat het belang is van profielopbouw en hoe je de inschrijvingen stimuleert.


Dit levert het je op

  • Meer directe omzet
  • Je leert e-mailmarketing efficiënt en effectief in te zetten
  • Je verbetert je e-mailcampagnes
  • Je leert gebruik te maken van de kennis over je gasten en zo je campagnes te optimaliseren
  • Je leert de belangrijkste juridische randvoorwaarden. Sinds 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Vanaf die datum geldt dezelfde privacywetgeving in de hele EU

Extra

Je krijgt de mogelijkheid om vooraf je eigen e-mailnieuwsbrieven en campagnes aan te leveren. Je krijgt feedback waarmee je direct start met verbeteren.

Voor wie

De training is voor horecaprofessionals die willen starten met e-mailmarketing of hun e-mailmarketing willen verbeteren.

De training is geschikt voor de sectoren hotel, restaurant, lunchroom en bed & breakfast.

Trainer Hielko van der Molen

 

 

 

 

 

 

Hielko is adviseur en digitaal strateeg en heeft een uitgebreide ervaring als online manager bij de Fletcher Hotels groep en bij banken, verzekeraars en in de retail. Hielko is een ervaren trainer en docent op het gebied van digitale marketing en veranderingsprocessen.

Reviews

Kirsten van der Winden - Golden Tulip Hotel Central

“Nuttige training met veel nieuwe insights. We kunnen weer aan de slag!”

Gerlies Schuit - Kasteel de Vanenburg

“Een interessante training met veel handige tips om direct toe te passen.”

Jolan Ruiter - Amrâth Hotels

“Leuke training waarbij je ook collega’s uit de branche spreekt over hun valkuilen. Daar leer je enorm van!”

Praktische informatie en tarief

Locatie
Postillion Hotel Bunnik | Baan van Fectio 1 | 3981 HZ Bunnik

Duur

1 dag

Data

  • 28 oktober 2019

Duur van de training
1 dag van 9.00 – 17.00 uur

Tarief
€ 495,- (per persoon, exclusief BTW, inclusief koffie/thee, lunch en borrel). Na inschrijving ontvang je een factuur.

Groepsgrootte

De groep bestaat uit maximaal 15 personen. Wij creëren een veilige leeromgeving waarin veel aandacht is voor vragen.

Inbegrepen

  • In de ochtend ontvangen wij je met koffie en thee.
  • Gedurende de dag kun je gebruik maken van koffie, thee, water, frisdrank en lekkernijen.
  • De lunch bestaat uit een uitgebreid, zeer goed verzorgd lunchbuffet.
  • Halverwege de dag is er een onderbreking met een lekkere Energy Break, zodat je daarna weer fris bent voor de rest van de training.
  • We eindigen met een borrel. Je sluit de dag, onder het genot van een hapje en een drankje, samen met je medecursisten af.
  • Je ontvangt een certificaat van deelname

Programma

Ochtend

  • E-mail wat is de rol in marketing?
  • Stappenplan naar succesvolle emailings
  • Onderzoek toont aan dat …
  • Wet en regelgeving
  • Schrijven van email
  • De teksten en afbeeldingen hoe te gebruiken

Middag - Aan de slag

  • De emailingprocessen
  • Feedback op eigen mailings
  • Feedback op eigen mailings
  • Verzamelen verbetersuggesties
  • Hoe zet je een email plan op
  • Evaluatie
Incompany