Revenue Management – Basistraining

De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat klinkt echter makkelijker dan het is. Vooral als je nieuw bent binnen de hotellerie of als je net start met revenue management. Daarom heeft de HM-Academy in samenwerking met Stan Josephi (senior lecturer revenue management) de basistraining revenue management ontwikkeld.

Voor wie is deze training bedoeld?

De training is voor medewerkers van de front office en reserveringsafdeling van (kleinere) hotelketens en independent hotels die dagelijks te maken hebben met de beslissingen van de revenue manager. Wellicht ben je nieuw in de hotellerie en weet je nog niet precies wat revenue management inhoudt en hoe dit jouw dagelijkse werkzaamheden beïnvloedt. Je bent dan ook nieuwsgierig naar de achtergrond van deze beslissingen en hoe jij in jouw rol kan bijdragen aan het optimaliseren van de omzet van jouw hotel.

Waarom moet je deelnemen aan de training?

Na afloop van de training begrijp je de principes van revenue management en weet je welke stappen gezamenlijk het proces van revenue management vormen. Daarnaast kun je de belangrijkste kengetallen die worden gebruikt berekenen en weet je op welke manier je ze moet interpreteren. Verder begrijp je waarom het zo belangrijk is om de data van je klanten en gasten zo volledig mogelijk in te vullen en hoe dit de beslissingen van de revenue manager beïnvloedt. Tenslotte ben je bekend met de laatste ontwikkelingen op het gebied van revenue management en weet je op welke manier dit invloed heeft op jouw dagelijkse werkzaamheden.

Welke onderwerpen komen aan bod?

  • De kenmerken van producten die geschikt zijn voor het toepassen van revenue management
  • De basis principes en elementen van het revenue management proces
  • Belangrijke kengetallen om het succes van revenue management te meten
  • De kracht van (de juiste) data
  • Het belang van forecasting
  • Wat is de juiste prijs?
  • Real-life cases


Dit levert het je op
Na de training beheers je de basisprincipes van revenue management en ben je bekend met de laatste ontwikkelingen.

Deze training bestaat uit 1 dag

Tarief
€ 545,- (per persoon, exclusief BTW, inclusief koffie/thee, lunch en borrel). Dit tarief is voor 1 dag. Na inschrijving ontvang je een factuur.

Voor wie
De training is voor medewerkers van de front office en reserveringsafdeling van (kleinere) hotelketens en independent hotels die dagelijks te maken hebben met de beslissingen van de revenue manager.

Groepsgrootte
De groep bestaat uit maximaal 16 personen. Wij creëren een veilige leeromgeving waarin veel aandacht is voor vragen.

Inbegrepen

  • Gratis parkeren
  • In de ochtend ontvangen wij je met koffie en thee.
  • Gedurende de dag kun je gebruik maken van koffie, thee, water, frisdrank en lekkernijen.
  • De lunch bestaat uit een uitgebreid, zeer goed verzorgd lunchbuffet.
  • Halverwege de dag is er een onderbreking met een lekkere Energy Break, zodat je daarna weer fris bent voor de rest van de training.
  • We eindigen met een borrel. Je sluit de dag, onder het genot van een hapje en een drankje, samen met je medecursisten af.
  • Je ontvangt een rekentool waarmee je direct aan de slag kunt
  • Je ontvangt een certificaat van deelname

Kom je van ver en wil je uitgerust aan de training beginnen?

Dan kun je overnachten bij het Postillion. Wij hebben een aantrekkelijk tarief voor je geregeld.

Stan Josephi is senior lecturer Revenue Management aan de Breda University of Applied Sciences met een ruime ervaring op het gebied van revenue management; als trainer, consultant, opleider en researcher. In 2015 heeft hij zijn proefschrift verdedigd aan de Maastricht School of Management met de titel The Phenomenology of Revenue Management – explorations in the hotel industry, waarin hij de essentiële elementen van een modern revenue management proces in de hedendaagse dynamische en complexe markt kaart heeft gebracht.

Stan is lid van de Revenue Advisory Board van HSMAI Europa en daarnaast staat hij als lid van het bestuur van Hotel Casa in Amsterdam ook nog altijd erg dicht op de dagelijkse praktijk.