Revenue Management – voor de hotellerie

Verkoop de juiste kamer   Tegen de juiste prijs   Aan de juiste gast

Neem betere besluiten op basis van data

De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat klinkt echter makkelijker dan het is. Daarom heeft de HM-Academy in samenwerking met Stan Josephi (senior lecturer revenue management) de tweedaagse masterclass revenue management ontwikkeld.

Tijdens deze twee dagen leer je hoe je die enorme volumes aan data kunt analyseren, combineren en vertalen om betere beslissingen te nemen om de juiste prijs te bepalen.

In deze training ga je aan de slag met:

  • De basisprincipes van revenue management
  • Hoe implementeer je revenue management in jouw organisatie
  • Strategisch, tactisch en operationeel revenue management
  • Het bepalen van de juiste competitor set
  • Belangrijke meet-indicatoren
  • Het belang van data
  • De rol van forecasten
  • Manieren om de prijs te bepalen
  • Real-life cases


Dit levert het je op
Na de training beheers je de principes van revenue management en ben je bekend met de laatste ontwikkelingen. Daarnaast ben je in staat dit binnen jouw organisatie (beter) te structureren. Ook weet je anderen op een heldere manier te overtuigen van het nut en belang ervan.


Extra
Je ontvangt een rekentool waarmee je direct aan de slag kunt.

Deze training bestaat uit 2 dagen

Tarief
€ 995,- (per persoon, exclusief BTW, inclusief koffie/thee, lunch en borrel). Dit tarief is voor 2 dagen. Na inschrijving ontvang je een factuur.

Voor wie
De training is voor beslissers en revenue managers van (kleinere) hotelketens en independent hotels die aan het begin staan van een revenue management proces. Je weet wat revenue management inhoudt, maar bent nieuwsgierig hoe je dit binnen jouw organisatie vorm kunt gaan geven. De training is geschikt voor iedereen die zijn/haar kennis wil formaliseren en verder wil groeien in een revenue management rol.

Groepsgrootte
De groep bestaat uit maximaal 16 personen. Wij creëren een veilige leeromgeving waarin veel aandacht is voor vragen.

Inbegrepen

  • Gratis parkeren
  • In de ochtend ontvangen wij je met koffie en thee.
  • Gedurende de dag kun je gebruik maken van koffie, thee, water, frisdrank en lekkernijen.
  • De lunch bestaat uit een uitgebreid, zeer goed verzorgd lunchbuffet.
  • Halverwege de dag is er een onderbreking met een lekkere Energy Break, zodat je daarna weer fris bent voor de rest van de training.
  • We eindigen met een borrel. Je sluit de dag, onder het genot van een hapje en een drankje, samen met je medecursisten af.
  • Je ontvangt een rekentool waarmee je direct aan de slag kunt
  • Je ontvangt een certificaat van deelname

Kom je van ver en wil je uitgerust aan de training beginnen?

Dan kun je overnachten bij het Postillion. Wij hebben een aantrekkelijk tarief voor je geregeld.

Stan Josephi is senior lecturer Revenue Management aan de Breda University of Applied Sciences met ruime ervaring op het gebied van revenue management; als trainer, consultant, opleider en researcher. In 2015 heeft hij zijn proefschrift met de titel The Phenomenology of Revenue Management – explorations in the hotel industry verdedigd,  waarin hij de essentiële elementen van een modern revenue management proces in de hedendaagse dynamische en complexe markt in kaart heeft gebracht.

Stan licht een tipje van de sluier op... Lees hier zijn 7 revenue management tips!

Wil je de informatie op je gemak doorlezen of doorsturen naar een collega? Download dan hier de brochure!

6 & 27 maart 2024

9.30 - 17.00 uur

Postillion Hotel Utrecht Bunnik

7 & 21 november 2024

9.30 - 17.00 uur

Postillion Hotel Utrecht Bunnik

Anderen bekeken ook

Reviews

*8.8

Marena Meijering - Revenue account manager Hotel Haarhuis

“Fijne pragmatische training met veel tips, trics & tools en een goede verhouding theorie vs oefenen.”

Rolf van den Heuvel - Commercieel manager Hotel & Wellness Zuiver

“Geweldige en leerzame training!”

John Vonk Noordegraaf - Eigenaar Mary K Hotel

“Een kleine groep mensen die samen het lesniveau tot een hoog niveau tillen.”

Annemiek Gunnink - Hotelmanager Hotel Amfang

“Erg leerzame training met veel handvatten om toe te passen in het hotel.”

Olav Davidse - General Manager Badhotel Renesse

“Deze training geeft me meer inzicht en houvast in de principes van Revenue Management.”

Edwin van der Meijde - Eigenaar Suitehotel Pincoffs | Hotel-brasserie STROOM

“Deze training geeft je grip op het mysterie van revenue management. Inzichtgevend.”

Xiaohui Hu - Directie Golden Tulip Hotel Alkmaar

“Onwijs leerzaam voor hoteliers!”

Jos Kaarsgaren - Hotelmanager Highland Group

“Meer inzicht op een leuke manier.”