Fundamentals in B2B sales – voor de hotellerie

Vergroot jouw verkoopresultaat

De training is voor ondernemers, beslissers en salesmanagers van independent hotels en hotelketens die sales willen professionaliseren. Je weet in grote lijnen wat sales inhoudt, maar je wilt het binnen je hotel professioneel vormgeven, zodat jouw salesinspanningen ook zichtbare resultaten opleveren.

Na de training:

  • realiseer je meer omzet per klant en per gesloten deal
  • beheers je een praktische werkbare salesmethode die werkt van eerste contact tot gesloten deal
  • kun je sales organiseren en uitvoeren binnen je hotel

DAG 1 | OCHTEND

  • Wat houdt sales vandaag de dag in en hoe ontwikkelt het zich in de toekomst?
  • Geef de klant een stoel! Wat zijn drijfveren van klanten vandaag de dag?
  • Wat vraagt een klant nu echt van je?
    • Challenges, Pains & Gains als basis voor een waardepropositie
    • Wat is toegevoegde waarde? Hoe verwoord je die?
  • Hoe richt je je hotel sales in?
    • Wat zijn je doelen? Succesgebieden en KPI’s
    • Welke systemen, tools, skills en processen zijn noodzakelijk?
    • Sales en Operations | De sales- en klantfocus in jouw hotel

 

DAG 1 | MIDDAG

  • Snel een deal: Inventarisatie - Voorstel - Close
    • Hoe kwalificeer je een lead of aanvraag?
    • SOCOR als methodiek voor overtuigende offertes
    • Follow up op een voorstel met de deal als output
  • De 5 elementen in elke sale:
    • Connect, Explore, Create the Experience, Objections, Close & Celebrate
    • Connect | Verbinden met klanten via verschillende kanalen, live, telefonisch en online
    • Hoe vertel ik het mijn klant? | Klanten voor je winnen met een overtuigende propositie

 

DAG 2 | OCHTEND

  • Case
    • Behandelen van een voorbereide case door middel van simulaties
  • De ‘ja-maar’ van de klant
    • Omgaan met aarzelende klanten en hun tegenwerpingen
  • Hoe kom je tot een commitment en close van je klant?
    • Hoe realiseer je een gevoel van “we’re in this together”?
    • Hoe zorg je dat je klant er net zo’n succes van maakt als jij?
  • Waardevolle relaties en loyaliteit creëren
    • Hoe versterk je je band en relatie met een klant in ‘samen optrekken’?
    • Wat zijn methodes en tools om een klant echt loyaal te maken en blijvend te binden?

 

DAG 2 | MIDDAG

  • Klantplannen | Hoe werk je doelgericht en planmatig met je belangrijkste klanten?
    • Wie wil jij als klant en waar vind je ze?
  • DMU-Management
    • De ‘magnificent-7’ in de klantorganisatie die ertoe doen
    • Hoe laat je de klant voor je werken?
    • De noodzaak van een goed CRM-systeem
  • Case & Simulatie
    • Groepsopdracht met je medecursisten waarin alles uit de training samengebracht wordt en alles op zijn plaats valt
  • Eindopdracht
    • De eindopdracht is een individuele opdracht: je maakt je eigen plan van aanpak voor sales na de training

 

Extra mogelijkheid persoonlijke coaching

HM Academy biedt je de mogelijkheid om een persoonlijke coaching sessie met de trainer te houden. Deze sessie is maar liefst een uur en hierin is ruimte voor:

  • Online coaching met de trainer
  • Het bespreken van je plan van aanpak
  • Je ontwikkelingsbehoefte bespreken en hierover advies krijgen van de trainer

In combinatie met de training is het tarief voor deze coaching sessie slechts 92,50 euro.

Deze training bestaat uit 2 dagen

Tarief
€ 995,- (per persoon, exclusief BTW, inclusief koffie/thee, lunch en borrel). Dit tarief is voor 2 dagen. Na inschrijving ontvang je een factuur.

Voor wie
De training is voor ondernemers, beslissers en salesmanagers van (kleinere) hotelketens en independent hotels die hun sales willen professionaliseren. Je weet in grote lijnen wat sales inhoudt, maar bent nieuwsgierig hoe je dit binnen jouw organisatie vorm kunt geven. Voor hen die succesvol grip op sales willen krijgen.

Groepsgrootte
De groep bestaat uit maximaal 10 personen. Wij creëren een veilige leeromgeving waarin veel aandacht is voor vragen.

Inbegrepen

  • Gratis parkeren
  • In de ochtend ontvangen wij je met koffie en thee.
  • Gedurende de dag kun je gebruik maken van koffie, thee, water, frisdrank en lekkernijen.
  • De lunch bestaat uit een uitgebreid, zeer goed verzorgd lunchbuffet.
  • Halverwege de dag is er een onderbreking met een lekkere Energy Break, zodat je daarna weer fris bent voor de rest van de training.
  • We eindigen met een borrel. Je sluit de dag, onder het genot van een hapje en een drankje, samen met je medecursisten af.
  • Je ontvangt templates (digitaal) die je kunt gebruiken om gesprekken te voeren en om klantplannen te maken
  • Je ontvangt een certificaat van deelname

Kom je van ver en wil je uitgerust aan de training beginnen?

Dan kun je overnachten bij het Postillion. Wij hebben een aantrekkelijk tarief voor je geregeld.

De training wordt gegeven door twee experts: Marieke de Witte en Mihaly Laszlo.

Marieke is expert in sales, klantmanagement, gastvrijheid en HR. Altijd met een duidelijke missie: verbeteren van gast-, medewerker- en klantgerichtheid en sales. Marieke is oprecht, inspireert met haar energie en enthousiasme en neemt geen blad voor de mond bij het geven van advies. Uiteindelijk altijd om de ander de volgende stap te laten maken.

 

Mihaly is strateeg en tacticus in sales, klantmanagement en klantcultuur. Hij verliet de hotellerie na een carrière in hotel operations en sales om zich te specialiseren in sales development. Mihaly doet geen concessies aan kwaliteit en gaat altijd tot het uiterste.

Wil je de informatie op je gemak doorlezen of doorsturen naar een collega? Download dan hier de brochure!

Trainingsdata

8 & 9 mei 2024

9.30 - 17.00 uur

Postillion Hotel Utrecht Bunnik

Anderen bekeken ook