Personeelsmarketing: Overtuigen op een krappe arbeidsmarkt – voor de hotellerie

Positioneer je als een aantrekkelijke werkgever op een krappe arbeidsmarkt

Hoe werf je (goed) personeel nu de arbeidsmarkt zo krap is?

In een alsmaar schaarser wordende arbeidsmarkt, een recordaantal openstaande vacatures en een historisch laag aantal werklozen, wordt het voor werkgevers steeds lastiger om de juiste medewerkers te bereiken, te overtuigen en te behouden.

In deze tweedaagse training geven we je inzichten in alle facetten die invloed hebben op het aantrekken en aannemen van medewerkers.

DAG 1

Recruitment door Gusta Timmermans

9.00 – 12.30

  • De arbeidsmarkt staat in brand.
  • Trends en arbeidsmarktcijfers.
  • Welke stappen/beslissingen moet je nemen om de juiste mensen te vinden voor jouw organisatie?
  • 0-meting, hoe staat jouw hotel ervoor.

Pauze

13.00- 17.00

  • Welke oplossingen zijn er, inclusief kostenindicaties.
  • Voorbeelden van andere organisaties.
  • Recruitment strategie maken.

DAG 2

Arbeidsmarktcommunicatie door Marion de Vries

9.00 – 12.30

  • Basiskennis arbeidsmarktcommunicatie (AMC).
  • Drijfveren van sollicitanten.
  • Hoe benader je latente en actieve zoekers?.

Pauze

13.00- 17.00

  • Wat kun je doen om jouw hotel te positioneren op de arbeidsmarkt.
  • Voorbeelden van andere organisaties.
  • Je gaat een concreet doelgroep plan maken.

 

Dit levert het je op

Na de training:

  • Heb je kennis opgedaan over alle facetten die nodig zijn voor het aantrekken en aannemen van personeel.
  • Heb je inzichten in mogelijke oplossingen met daarbij horende kosten.
  • Heb je een concrete aanname strategie en een specifieke doelgroep aanpak voor jouw hotel.

 

Extra

Je ontvangt na de training de hand-outs met alle informatie en bijbehorende templates.

 

Advies op maat

HM Academy biedt je de mogelijkheid om een persoonlijk vervolggesprek (online) met de trainer te houden. Deze sessie is maar liefst een uur en hierin krijg je advies op maat voor jouw hotel.

In combinatie met de training is het tarief voor deze coaching sessie slechts 150 euro.

 

 

Deze training bestaat uit 2 dagen

Tarief
€ 995,- (per persoon, exclusief BTW, inclusief koffie/thee, lunch en borrel). Dit tarief is voor 2 dagen. Na inschrijving ontvang je een factuur.

Voor wie
De training is voor beslissers en hr-managers van (kleinere) hotelketens en independent hotels.

Groepsgrootte
De groep bestaat uit maximaal 10 personen. Wij creëren een veilige leeromgeving waarin veel aandacht is voor vragen.

Inbegrepen

  • Gratis parkeren
  • In de ochtend ontvangen wij je met koffie en thee.
  • Gedurende de dag kun je gebruik maken van koffie, thee, water, frisdrank en lekkernijen.
  • De lunch bestaat uit een uitgebreid, zeer goed verzorgd lunchbuffet.
  • Halverwege de dag is er een onderbreking met een lekkere Energy Break, zodat je daarna weer fris bent voor de rest van de training.
  • We eindigen met een borrel. Je sluit de dag, onder het genot van een hapje en een drankje, samen met je medecursisten af.
  • Je ontvangt templates waarmee je direct aan de slag kunt
  • Je ontvangt een certificaat van deelname

 

Kom je van ver en wil je uitgerust aan de training beginnen?

Dan kun je overnachten bij het Postillion. Wij hebben een aantrekkelijk tarief voor je geregeld.

Advies op maat

HM Academy biedt je de mogelijkheid om een persoonlijk vervolggesprek (online) met de trainer te houden. Deze sessie is maar liefst een uur en hierin krijg je advies op maat voor jouw hotel.

In combinatie met de training is het tarief voor deze coaching sessie slechts 150 euro.

Gusta Timmermans is een absolute recruitment expert, met meer dan 25 jaar ervaring in Recruitment/Talent Acquisition in leidinggevende rollen. Daarnaast heeft ze in 2018 het boek '199 vragen voor een succesvol selectiegesprek' geschreven. In oktober 2021 kwam het “Handboek Recruitment & Employer Branding” uit.

Gusta geeft al vele jaren trainingen over selectievaardigheden en wordt gemiddeld met een 9.2 beoordeeld. Haar trainingen zijn inspirerend, interactief en gericht op de praktijk.

 

Marion de Vries

Marion was jarenlang mede-eigenaar van een in arbeidsmarktcommunicatie gespecialiseerd bureau. Momenteel helpt ze vanuit Employer Brand Builders een diversiteit aan organisaties om hun communicatie met de arbeidsmarkt zowel strategisch als operationeel op de rit te krijgen. Daarnaast is zij voorzitter van de jury voor de Werf& Awards voor impactvol recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Ook is zij docent aan de Academie voor arbeidsmarktcommunicatie. Haar missie: schaarste op de arbeidsmarkt voor organisaties terug te brengen tot behapbare deel-vraagstukken en daarmee de wervingsbehoefte in te vullen.

Trainingsdata

20 mei & 10 juni 2022

9.30 - 17.00 uur

Postillion Hotel Utrecht Bunnik

23 september & 14 oktober 2022

9.30 - 17.00 uur

Postillion Hotel Utrecht Bunnik

Anderen bekeken ook