Training Privacy voor de hotellerie

Privacy voor de hotellerie

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder.

Het zorgvuldig omgaan met persoonlijke gegevens is tegenwoordig voor iedere branche van groot belang. Ook voor de hotellerie, want het gaat er in jouw hotel vooral om dat je gastvrij bent en dat je een goede service biedt aan je gasten. En daarom wil je zorgvuldig omgaan met hun persoonlijke gegevens.

In jouw hotel heb je hiermee te maken
Denk bijvoorbeeld aan de gegevens die je registreert om een reservering mogelijk te maken, e-mailadressen die je gebruikt om (potentiële) gasten op de hoogte te houden van leuke aanbiedingen of eventuele dieetvoorkeuren die je noteert voor een optimale service.

Herkenbaar?
Alle handelingen die je met deze gegevens verricht vallen onder de privacywetgeving. Sinds 25 mei 2018 kennen we in Europa de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) als geldende privacywetgeving. De AVG is er ter bescherming van de persoonlijke gegevens van jouw gasten en legt bepaalde verplichtingen aan je op over hoe je hier zorgvuldig mee omgaat.

 

Dit is waarom je de training volgt

Je doet kennis op waarmee je aan jouw gasten kunt laten zien dat er zorgvuldig wordt omgegaan met hun persoonlijke gegevens, dat hierover is nagedacht en dat je voor de omgang hiermee beleid hebt. Hiermee toon je aan je gasten dat je betrouwbaar bent en daardoor kunnen zij zich veilig voelen.

Maar dat niet alleen. We leren je ook welke documenten je moet opstellen om aan de privacywetgeving te voldoen en hoe je overzicht krijgt in de wirwar van de datastromen binnen jouw hotel. En last but not least vertellen we de belangrijkste basisregels over hoe je omgaat met de persoonlijke gegevens van werknemers, collega’s en leveranciers.

Inhoud van de training

  • We leggen de belangrijkste basisregels uit over de privacywetgeving. Hiervoor gebruiken we de (gast)processen die binnen een hotel gelden. Daarmee kun je de  privacywetgeving naar je eigen hotel vertalen. Je weet hoe je je werkwijze, documentatie en processen op deze wetgeving laat aansluiten
  • Je krijgt inzicht in wat jouw verantwoordelijkheid is ten aanzien van privacy en wat de verantwoordelijkheid is van de door jou ingeschakelde partijen (bijvoorbeeld salarisadministratie) en wat je hierover onderling moet afspreken.
  • Je leert waar je aan moet denken qua beveiliging en wat moet je doen als het toch een keer (per ongeluk) misgaat.
  • Je leert wat je op basis van de privacywetgeving wel en niet mag qua benadering van (potentiële) gasten op marketinggebied
  • Je leert hoe je overzicht krijgt in de datastromen binnen jouw hotel
  • Je leert de belangrijkste basisregels over hoe je het beste omgaat met de persoonlijke gegevens van werknemers, collega’s en leveranciers

Dit levert het je op

  • Na de training heb je inzicht in de belangrijke aspecten uit privacywetgeving voor jouw hotel
  • Je hebt inzicht in hoe je aan de privacywetgeving kunt voldoen, o.a. door het opstellen van documenten, het sluiten van contracten en het aanpassen van je interne processen
  • Je hebt handvatten om persoonlijke gegevens te inventariseren en te ordenen en ben je in staat een overzicht te verkrijgen van wat je allemaal met persoonlijke gegevens doet
  • Je weet hoe je een (stappen)plan maakt om op praktische wijze je hotel in lijn met de privacywetgeving te laten opereren

Juridische informatie wisselen we af met praktische vaardigheden voor een zorgvuldige omgang met persoonlijke gegevens.

Extra

Bij de training geven we je een toolkit met daarin o.a. een inventarisatietool om persoonlijke gegevens te inventariseren en te ordenen. Je krijgt met deze tool ook voorbeelddocumenten en referentiemateriaal en daarmee helpen we je als na de training zelf aan de slag gaat.

Reviews

Edwin van der Meijde - Eigenaar Suitehotel Pincoffs | Hotel-brasserie STROOM

"De training geeft inzicht en was voor mij een goede check of ik aan alles heb gedacht. Het heeft mij het zelfvertrouwen gegeven dat ik op de goede weg ben.”

 

Rob Riper - Algemeen Directeur City Hotel de Jonge

Heel verhelderend, we weten nu wat ons te wachten staat!”

 

Praktische informatie en tarief

Om het maximale uit deze training te halen vragen wij je je eigen laptop mee te nemen.

Locatie
Postillion Hotel Bunnik | Baan van Fectio 1 | 3981 HZ Bunnik

Data

  • 25 juni 2019
  • 8 oktober 2019

Tijd
9.00 – 17.00 uur

Tarief
€ 495,- (per persoon, exclusief BTW, inclusief koffie/thee, lunch en borrel). Na inschrijving ontvang je een factuur.

Voor wie
De training is geschikt voor

  • Hoteliers
  • General Managers
  • Sales & Marketing
  • Finance
  • Iedereen die binnen het hotel verantwoordelijk is voor en toegang heeft tot data
  • Iedereen die binnen het hotel verantwoordelijk is voor privacy management of er meer over te weten wil komen

Groepsgrootte
De groep bestaat uit maximaal 20 personen. Wij creëren een veilige leeromgeving waarin veel aandacht is voor vragen. Het minimale aantal is 12 personen.

Inbegrepen

  • In de ochtend ontvangen wij je met koffie en thee.
  • Gedurende de dag kun je gebruik maken van koffie, thee, water, frisdrank en lekkernijen.
  • De lunch bestaat uit een uitgebreid, zeer goed verzorgd lunchbuffet.
  • Halverwege de dag is er een onderbreking met een lekkere Energy Break, zodat je daarna weer fris bent voor de rest van de training.
  • We eindigen met een borrel. Je sluit de dag, onder het genot van een hapje en een drankje, samen met je medecursisten af.
  • Je ontvangt een toolkit waarmee je direct aan de slag kunt
  • Je ontvangt een certificaat van deelname

Trainers

 

 

 

 

 

 

Michelle Wijnant werkt als juridisch adviseur bij ICTRecht en adviseert zowel profit als non-profit organisaties over het werken in lijn met de privacy- en telecommunicatiewetgeving, en de daarbij behorende juridische vraagstukken. Daarnaast ondersteunt zij organisaties met het opstellen van overeenkomsten, gedragscodes, privacy impact assessments, beleidsdocumenten, adviezen en het voeren van onderhandelingen.

 

 

 

 

 

 

 

Jeroen van Nieuwkerk is zelfstandig compliance professional met een focus op privacy en know your customer (KYC) en is verbonden aan Transcriptum als data management consultant. Daarnaast is hij Certified Information Privacy Professional/Europe (CIPP/E) en Aspirant Functionaris voor de Gegevensbescherming (AFG). Jeroen benadert privacy management vanuit een praktisch perspectief.

 

Incompany