030-2512270 hm-academy@uitgeverijps.nl

Privacy voor de hotellerie

Privacy voor de hotellerie

Het zorgvuldig omgaan met persoonlijke gegevens is tegenwoordig voor iedere branche van groot belang, ook voor de hotellerie. Specifiek voor de hotellerie draait veel om het bieden van een goede service aan je gasten, en hieronder valt ook het zorgvuldig omgaan met hun persoonlijke gegevens.

Als hotelier heb je hiermee te maken
Denk bijvoorbeeld aan de gegevens die je registreert om een reservering mogelijk te maken, e-mailadressen die je gebruikt om (potentiële) gasten op de hoogte te houden van leuke aanbiedingen of eventuele dieetvoorkeuren die je noteert voor een optimale service. Alle handelingen die je met deze gegevens verricht vallen onder de privacywetgeving. Sinds 25 mei 2018 kennen we in Europa de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) als geldende privacywetgeving. De AVG is er ter bescherming van onder andere de persoonlijke gegevens van jouw gasten en legt bepaalde verplichtingen aan jou op over hoe je hier zorgvuldig mee moet omgaan.

Dit is waarom je de training volgt

Je doet kennis op waarmee je aan je gasten kunt laten zien dat je zorgvuldig omgaat met hun persoonlijke gegevens, dat je hierover hebt nagedacht en dat je voor de omgang hiermee beleid hebt. Hiermee toon je aan je gasten dat je betrouwbaar bent en daardoor kunnen zij zich veilig voelen.

Daarnaast leer je welke documenten je moet opstellen om aan de privacywetgeving te voldoen, hoe je overzicht krijgt van de datastromen binnen jouw hotel en leer je de belangrijkste basisregels over hoe je omgaat met de persoonlijke gegevens van werknemers, collega’s en leveranciers.

Dit houdt de training in

  • De belangrijkste basisregels uit de privacywetgeving worden uitgelegd aan de hand van de (gast)processen die binnen een hotel gelden waarmee je leert hoe je de privacywetgeving naar je hotel vertaalt en hoe je je werkwijze, documentatie en processen hierop laat aansluiten
  • Je krijgt inzicht in wat jouw verantwoordelijkheid is ten aanzien van privacy en wat de verantwoordelijkheid is van de door jou ingeschakelde partijen (bijvoorbeeld salarisadministratie) en wat je hierover onderling moet afspreken
  • Je leert waar je aan moet denken qua beveiliging en wat moet je doen als het toch een keer (per ongeluk) misgaat
  • Je leert wat je op basis van de privacywetgeving wel en niet mag qua benadering van (potentiële) gasten op marketinggebied
  • Je leert hoe je overzicht krijgt in de datastromen binnen jouw hotel
  • Je leert de belangrijkste basisregels over hoe je het beste omgaat met de persoonlijke gegevens van werknemers, collega’s en leveranciers

Dit levert het je op

  • Je krijgt inzicht in de belangrijke aspecten uit privacywetgeving voor jouw hotel
  • Je krijgt inzicht in hoe je aan de privacywetgeving kunt voldoen, o.a. middels het opstellen van documenten, sluiten van contracten en mogelijk aanpassen van je interne processen
  • Je krijgt handvatten om persoonlijke gegevens te inventariseren en te ordenen en hiermee een overzicht te verkrijgen wat je allemaal met persoonlijke gegevens doet
  • Je weet hoe je een (stappen)plan maakt om op praktische wijze je hotel in lijn met de privacywetgeving te laten opereren

Juridische informatie wordt afgewisseld met praktische vaardigheden voor een zorgvuldige omgang met persoonlijke gegevens.

Extra

Bij de training krijg je een toolkit met daarin o.a. een inventarisatietool om persoonlijke gegevens te inventariseren en te ordenen. Daarnaast worden ook voorbeelddocumenten en referentiemateriaal beschikbaar gesteld om je ook na de training te ondersteunen als je zelf aan de slag gaat.

Voor wie

De training is geschikt voor

  • Hoteliers
  • General Managers
  • Sales & Marketing
  • Finance
  • Iedereen die binnen het hotel verantwoordelijk is voor en toegang heeft tot data
  • Iedereen die binnen het hotel verantwoordelijk is voor privacy management of er meer over te weten wil komen

Groepsgrootte

De groep bestaat uit maximaal 20 personen. Wij creëren een veilige leeromgeving waarin veel aandacht is voor vragen. Het minimale aantal is 12 personen.

Praktische informatie en tarief

Om het maximale uit deze training te halen vragen wij je je eigen laptop mee te nemen.

Locatie
Postillion Hotel Bunnik | Baan van Fectio 1 | 3981 HZ Bunnik

Data

  • 25 juni 2019
  • 8 oktober 2019

Tijd
9.00 – 17.00 uur

Tarief
€ 495,- (per persoon, exclusief BTW, inclusief koffie/thee, lunch en borrel). Na inschrijving ontvang je een factuur.

Inbegrepen

  • In de ochtend ontvangen wij je met koffie en thee.
  • Gedurende de dag kun je gebruik maken van koffie, thee, water, frisdrank en lekkernijen.
  • De lunch bestaat uit een uitgebreid, zeer goed verzorgd lunchbuffet.
  • Halverwege de dag is er een onderbreking met een lekkere Energy Break, zodat je daarna weer fris bent voor de rest van de training.
  • We eindigen met een borrel. Je sluit de dag, onder het genot van een hapje en een drankje, samen met je medecursisten af.
  • Je ontvangt een toolkit waarmee je direct aan de slag kunt
  • Je ontvangt een certificaat van deelname

Trainers

Michelle Wijnant werkt als juridisch adviseur bij ICTRecht en adviseert zowel profit als non-profit organisaties over het werken in lijn met de privacy- en telecommunicatiewetgeving, en de daarbij behorende juridische vraagstukken. Daarnaast ondersteunt zij organisaties met het opstellen van overeenkomsten, gedragscodes, privacy impact assessments, beleidsdocumenten, adviezen en het voeren van onderhandelingen.

 

Jeroen van Nieuwkerk is zelfstandig compliance professional met een focus op privacy en know your customer (KYC) en is verbonden aan Transcriptum als data management consultant. Daarnaast is hij Certified Information Privacy Professional/Europe (CIPP/E) en Aspirant Functionaris voor de Gegevensbescherming (AFG). Jeroen benadert privacy management vanuit een praktisch perspectief.

 

Incompany

Reviews

Edwin van der Meijde - Eigenaar Suitehotel Pincoffs | Hotel-brasserie STROOM

"De training geeft inzicht en was voor mij een goede check of ik aan alles heb gedacht. Het heeft mij het zelfvertrouwen gegeven dat ik op de goede weg ben.”

 

Rob Riper - Algemeen Directeur City Hotel de Jonge

Heel verhelderend, we weten nu wat ons te wachten staat!”