Training Social Media voor de horeca

Wist je dat Facebook meer dan 10 miljoen gebruikers in Nederland heeft? Facebook is daarmee het grootste social media kanaal. Maar Instagram groeit snel, heel snel. Hoogste tijd dus om deze kanalen goed in te zetten om je hotel, café, lunchroom of restaurant op een aantrekkelijke manier onder de aandacht te brengen.

Ja, maar hoe dan?

Vind je het lastig om je horecabedrijf zichtbaar te krijgen op Facebook en Instagram? Is het een beproeving om elke keer weer leuke, pakkende post te maken? Leveren je posts je alleen maar een handjevol likes op? Heb je geen tijd hiervoor, met alle taken die al op je bordje liggen?

Lees dan vooral even verder! Deze training biedt uitkomst.

Facebook en Instagram de baas

Helaas, niet alles mag meer op Facebook. Het gratis promoten van je bedrijf, bijvoorbeeld, is aan banden gelegd. Zomaar reacties uitlokken, winacties en zelfs vragen om een like, kan door Facebook worden afgestraft. En ook op Instagram trek je echt geen klandizie door af en toe te ‘posten’.

Wat wel werkt zijn steengoede verhalen! Dat is wat Facebook en Instagram willen zien. En hoe zorg jij dat jouw doelgroep die verhalen te zien krijgt nu het organisch bereik zo laag is? Dat doe je met Epic content. Content die relevant is voor je doelgroep. Die hen verleidt of zelfs verbluft, en waar men niet zomaar omheen kan. En door die verhalen daar te distribueren waar je gast zich bevindt.

Inhoud van de training

In deze praktijkgerichte training leer je je sterk te onderscheiden op Facebook en Instagram. Je gaat ijzersterke posts en advertenties maken die aanzetten tot actie. Daarnaast leer je hoe je dit effectief vooruit plant, zodat je er zo min mogelijk tijd aan kwijt bent.

Je maakt kennis met een aantal effectieve strategieën van online adverteren, waarmee je je bedrijf onder de aandacht kan brengen bij potentiële gasten die je anders nooit zouden vinden.

Dit levert het je op

  • Met een Blueprint leer je hoe je Epic content maakt die past bij jouw bedrijf
  • Je leert welke triggerpoints jouw gasten aanzetten tot actie
  • Meer controle en impact op Facebook en Instagram in minder tijd, door een effectieve planning
  • Je leert hoe je je gasten aanzet om jouw bedrijf online te promoten
  • Je kent de gouden mogelijkheden van het adverteren op Facebook & Instagram

Voor wie

Voor horecaondernemers en horecaprofessionals die Facebook en Instagram effectiever en succesvoller willen inzetten om hun bedrijf te promoten.

De training is voor de sectoren hotel, restaurant, lunchroom, café en bed & breakfast.

Extra

Ter voorbereiding van de training krijg je een paar vragen toegestuurd om in te vullen. Hierdoor kom je beslagen ten ijs op de trainingsdag.

Neem je eigen laptop mee.

Ervaring

Enige kennis van Facebook en Instagram is wenselijk.

Trainer Monique van Gevelt

 

 

 

 

 

 

Monique is adviseur, sparringpartner en mentor in de horecabranche en heeft meer dan 25 jaar ervaring in de (inter)nationale horeca, hotellerie en meeting & events markt. Zij is geboren en getogen in de horeca - in het restaurant van haar ouders - en heeft gewerkt in alle disciplines: van operationeel tot strategisch, van medewerker tot director of business development van een Hotelgroep.

Monique heeft meerdere (hotel)concepten ontwikkeld en commercieel in de markt gezet. Ze is eigenaar van VanGevelt Strategisch Horeca Advies en founding partner bij HorecaMonitor. Ze komt bijna dagelijks over de vloer bij horecabedrijven en hotelorganisaties en staat midden in de dynamische wereld van de hospitality.

 

Trainingsdata

16 april 2020 - 09.00 - 17.00 uur

Postillion Hotel Utrecht Bunnik

7 oktober 2020 - 09.00 - 17.00 uur

Postillion Hotel Utrecht Bunnik

Praktische informatie en tarief

Duur

1 dag

Tarief
€ 395,- (per persoon, exclusief BTW, inclusief koffie/thee, lunch en borrel). Na inschrijving ontvang je een factuur.

Groepsgrootte

De groep bestaat uit maximaal 15 personen. Wij creëren een veilige leeromgeving waarin veel aandacht is voor vragen en voor jouw horecaconcept.

Inbegrepen

  • In de ochtend ontvangen wij je met koffie en thee.
  • Gedurende de dag kun je gebruik maken van koffie, thee, water, frisdrank en lekkernijen.
  • De lunch bestaat uit een uitgebreid, zeer goed verzorgd lunchbuffet.
  • Halverwege de dag is er een onderbreking met een lekkere Energy Break, zodat je daarna weer fris bent voor de rest van de training.
  • We eindigen met een borrel. Je sluit de dag, onder het genot van een hapje en een drankje, samen met je medecursisten af.
  • Je ontvangt een certificaat van deelname

Programma

In de eendaagse training Facebook & Instagram Marketing ga je met expert Monique van Gevelt aan de slag.

Ochtendmodule: inhoudelijk maken van steengoede berichten en advertenties

  • Epic content maken die aansluit bij de behoefte van je gast
  • Verleidende technieken waardoor je opvalt tussen al je concurrenten
  • Je onderscheidend presenteren waardoor je een band opbouwt met je gasten

Middagmodule: planning en adverteren

  • Een goed doordachte planning maken en vooruit werken
  • Welke Facebook en Instagram advertenties werken voor de horeca het beste
  • Hoe maak je de advertenties en hoe zet je deze in

 

Incompany

Reviews

Caroline Seyger - Hotelprofessional

"Verhelderend en leerzaam, theorie en praktijk!"

Sylvana Mink - Restaurant Meneer Vink

"Enorm fijne en duidelijke training. Raad het zeker aan!!"

Wendy Yau - Broodjeszaak en vlaaierij 't Groentje

"Het was zeer leerzaam!".