Training Social Media strategie voor de horeca

Verbind je gasten met een gefundeerde Social Media strategie

Social media: meer gasten door Epic Content

Een horecabedrijf zonder aansprekende social media is als een gastheer zonder gezicht of stem. Onzichtbaar en nietszeggend. Wat je wilt vertellen (én verkopen) komt niet over.

Terwijl een gefundeerde en aansprekende social media-strategie juist impact maakt. Een goede social media-strategie is namelijk aanlokkelijk, verbindt en wordt opgepikt door de (potentiële) gast.

Ruim 10 miljoen Nederlanders maken gebruik van een social media-kanaal. Best belangrijk dus om jouw hotel, café, lunchroom, restaurant of B&B op een aantrekkelijke manier via deze kanalen onder de aandacht te brengen.

Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat jouw doelgroep jouw verhalen te zien krijgt? Dat doe je met Epic content. Content die relevant is voor je doelgroep. Die hen verleidt of zelfs verbluft, en waar men niet zomaar omheen kan. En door die verhalen te distribueren waar je gast zich bevindt.

Inhoud van de training

In deze praktijkgerichte training leer je je sterk te onderscheiden op social media. Je gaat ijzersterke posts, promoties en advertenties maken die aanzetten tot actie. Ook leer je hoe je berichten effectief vooruit bedenkt en plant, zodat je aanwezigheid op social zich niet beperkt tot de momenten dat jij hier tijd voor hebt.

Tot slot maak je kennis met een effectieve manier van online adverteren, waarmee je je bedrijf onder de aandacht kan brengen bij potentiële gasten die je anders nooit zouden vinden.

Dit levert het je op

  • Je weet Epic Content te maken die exact past bij jouw bedrijf
  • Je leert welke triggerpoints jouw gasten aanzetten tot actie
  • Meer controle op de online aanwezigheid van jouw horecabedrijf; in minder tijd door een effectieve planning
  • Je leert hoe je jouw gasten aanzet én inzet om jouw bedrijf online te promoten
  • Je leert wat wel en niet werkt bij het adverteren op Facebook en Instagram.
    + een slimme strategie om je naamsbekendheid blijvend te vergroten

 

Enige kennis van social media, en met name Facebook en Instagram, is wenselijk. Neem je eigen laptop mee en zorg dat je de inlogcodes voor al je social media-kanalen bij de hand hebt. In de training gaan wij direct hiermee aan de slag.

 

Voor wie

Voor horecaondernemers en -professionals die goed voor de dag willen komen op social media en dit medium effectief en succesvol willen inzetten voor hun hotel of horecabedrijf, waardoor ze meer naamsbekendheid opbouwen, nieuwe en bestaande gasten blijven aantrekken en hun omzet verhogen.

Extra

Ter voorbereiding van de training krijg je een paar vragen toegestuurd om in te vullen. Hierdoor kom je beslagen ten ijs op de trainingsdag.

Trainer

Monique van Gevelt

 

 

 

 

 

 

 

Monique is adviseur, sparringpartner en mentor in de horecabranche en heeft meer dan 25 jaar ervaring in de (inter)nationale horeca, hotellerie en meeting & events markt. Zij is geboren en getogen in de horeca - in het restaurant van haar ouders - en heeft gewerkt in alle disciplines: van operationeel tot strategisch, van medewerker tot directeur. In de functie van commercieel directeur voor een hotelgroep was ze jarenlang verantwoordelijk voor business development en alle commerciële activiteiten van de groep.

Monique heeft meerdere hotel- en horecaconcepten ontwikkeld en commercieel in de markt gezet. Ze komt bijna dagelijks over de vloer bij horecabedrijven en hotelorganisaties en staat midden in de dynamische wereld van de hospitality.

 

 

Reviews

Caroline Seyger - Hotelprofessional

"Verhelderend en leerzaam, theorie en praktijk!"

Sylvana Mink - Restaurant Meneer Vink

"Enorm fijne en duidelijke training. Raad het zeker aan!!"

Wendy Yau - Broodjeszaak en vlaaierij 't Groentje

"Het was zeer leerzaam!".

Incompany

Praktische informatie en tarief

*8.8

Tarief
€ 295,- (per persoon, exclusief BTW, inclusief koffie/thee, lunch en borrel). Na inschrijving ontvang je een factuur.

Duur

1 dag

Groepsgrootte

De groep bestaat uit maximaal 15 personen. Wij creëren een veilige leeromgeving waarin veel aandacht is voor vragen en voor jouw horecaconcept.

Inbegrepen

  • In de ochtend ontvangen wij je met koffie en thee.
  • Gedurende de dag kun je gebruik maken van koffie, thee, water, frisdrank en lekkernijen.
  • De lunch bestaat uit een uitgebreid, zeer goed verzorgd lunchbuffet.
  • Halverwege de dag is er een onderbreking met een lekkere Energy Break, zodat je daarna weer fris bent voor de rest van de training.
  • We eindigen met een borrel. Je sluit de dag, onder het genot van een hapje en een drankje, samen met je medecursisten af.
  • Je ontvangt een certificaat van deelname

Kom je van ver en wil je uitgerust aan de training beginnen?

Dan kun je overnachten bij het Postillion. Wij hebben een aantrekkelijk tarief voor je geregeld.

Download de brochure

Wil je de informatie op je gemak doorlezen of doorsturen naar een collega? Download dan hier de brochure!

Trainingsdata

15 april 2021

9.30 - 17.00 uur

Postillion Hotel Utrecht Bunnik

7 oktober 2021

9.30 - 17.00 uur

Postillion Hotel Utrecht Bunnik

We hebben alle voorbereidingen getroffen om de veiligheid van alle deelnemers en medewerkers te garanderen. Via deze link vind je het protocol en gedragsregels die gelden bij onze trainingslocatie Postillion Hotel Utrecht Bunnik.