030-2512270 hm-academy@uitgeverijps.nl

Facebook en Instagram Marketing

Je horecabedrijf is steeds slechter zichtbaar op Facebook. Het gratis promoten van je bedrijf is aan banden gelegd. Zomaar reacties uitlokken, winacties en zelfs vragen om een like, het is allemaal uit den boze. Want Facebook wil enkel waardevolle verhalen zien. Wil je je horecabedrijf actief promoten dan kan dat alleen nog via betaalde advertenties.

Ook op Instagram trek je geen klandizie door enkel af en toe te ‘posten’. Of door een story te plaatsen die je potentiele gasten niet aanzet tot actie.

Maar wat dan wel?

Steengoede verhalen. Dat is wat gebruikers van Facebook en Instagram willen zien.
Maar hoe zorg jij dat jouw doelgroep die verhalen te zien krijgt nu het organisch bereik zo laag is?
Dat doe je met Epic content. Content die relevant is voor je doelgroep. Die hen verleidt of zelfs verbluft, en waar men niet zomaar omheen kan. En door die verhalen daar te distribueren waar je gast zich bevindt.

 

Dit houdt de training in

In deze praktijkgerichte training leer je je sterk te onderscheiden op Social media. Je gaat ijzersterke posts en advertenties te maken die aanzetten tot actie. Daarnaast leer je hoe je dit effectief plant, zodat je er zo min mogelijk tijd aan kwijt bent.

Je maakt kennis met de juiste manier van online adverteren, waarmee je je bedrijf onder de aandacht kan brengen bij potentiele gasten die je anders nooit zouden vinden.

Dit levert het je op

  • Met een Blueprint leer je hoe je Epic content maakt die past bij jouw bedrijf
  • Je leert welke triggerpoints jouw gasten aanzetten tot actie
  • Meer controle en impact op Facebook en Instagram in minder tijd, door een effectieve planning
  • Je leert hoe je je gasten aanzet om jouw bedrijf online te promoten
  • Je kent de gouden mogelijkheden van het adverteren op Facebook & Instagram

Voor wie

Voor horecaondernemers en horecaprofessionals die Facebook en Instagram effectiever en succesvoller willen inzetten om hun bedrijf te promoten.

De training is voor de sectoren hotel, restaurant, lunchroom, café en bed & breakfast.

Duur van de training

1 dag, van 9.00 – 17.00 uur

Extra

Ter voorbereiding van de deze training krijg je een paar vragen toegestuurd om in te vullen. Hierdoor kom je beslagen ten ijs op de trainingsdag.

Neem je eigen laptop mee.Ervaring

Enige kennis van Facebook en Instagram is wenselijk.

Groepsgrootte

De groep bestaat uit maximaal 15 personen. Wij creëren een veilige leeromgeving waarin veel aandacht is voor vragen en voor jouw horecaconcept.

Trainer Monique van Gevelt

Monique is strategisch horeca adviseur met meer dan 25 jaar ervaring in de (inter)nationale horeca en hotellerie. Zij heeft gewerkt in alle disciplines, van operationeel tot strategisch, van medewerker tot directeur. Monique heeft meerdere (hotel)concepten ontwikkelt en weet wat allemaal bij komt kijken, maar ook waar het fout kan gaan.

 

Reviews

Praktische informatie en tarief

Om het maximale uit deze training te halen vragen wij je je eigen laptop mee te nemen.

Locatie
Postillion Hotel Bunnik | Baan van Fectio 1 | 3981 HZ Bunnik

Data

  • 15 april 2019
  • 7 oktober 2019

Tijd
9.00 – 17.00 uur

Tarief
€ 395,- (per persoon, exclusief BTW, inclusief koffie/thee, lunch en borrel). Na inschrijving ontvang je een factuur.

Inbegrepen

  • In de ochtend ontvangen wij je met koffie en thee.
  • Gedurende de dag kun je gebruik maken van koffie, thee, water, frisdrank en lekkernijen.
  • De lunch bestaat uit een uitgebreid, zeer goed verzorgd lunchbuffet.
  • Halverwege de dag is er een onderbreking met een lekkere Energy Break, zodat je daarna weer fris bent voor de rest van de training.
  • We eindigen met een borrel. Je sluit de dag, onder het genot van een hapje en een drankje, samen met je medecursisten af.
  • Je ontvangt een certificaat van deelname

Programma

Ochtendmodule: inhoudelijk maken van steengoede berichten en advertenties

  • Epic content maken die aansluit bij de behoefte van je gast
  • Verleidende technieken waardoor je opvalt tussen al je concurrenten
  • Je onderscheidend presenteren waardoor je een band opbouwt met je gasten

Middagmodule: planning en adverteren

  • Een goed doordachte planning maken en vooruit werken
  • Welke Facebook en Instagram advertenties werken voor de horeca het beste
  • Hoe maak je de advertenties en hoe zet je deze in

 

Incompany

Caroline Seyger - Hotelprofessional

"Verhelderend en leerzaam, theorie en praktijk!"

Sylvana Mink - Restaurant Meneer Vink

"Enorm fijne en duidelijke training. Raad het zeker aan!!"

Wendy Yau - Broodjeszaak en vlaaierij 't Groentje

"Het was zeer leerzaam!".