030-2512270 hm-academy@uitgeverijps.nl

Revenue Management – Masterclass

(2 dagen)

De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat lijkt makkelijker dan het is. Daarom heeft de HM-Academy in samenwerking met Stan Josephi de tweedaagse masterclass revenue management ontwikkeld.

Revenue management betekent analyseren, combineren en het vertalen van grote volumes data naar informatie om betere beslissingen te kunnen nemen.

Inhoud van de training

  • De basisprincipes van revenue management
  • Hoe implementeer je revenue management in jouw organisatie
  • Strategisch, tactisch en operationeel revenue management
  • Het bepalen van de juiste competitor set
  • Belangrijke indicatoren om het succes van revenue management te meten
  • Het belang van (de juiste) data
  • De rol van forecasten
  • Verschillende manieren om de prijs voor je product te bepalen
  • Optimaliseren op basis van netto revenue
  • Real-life cases


Dit levert het je op

Na afloop van de training beheers je de principes van revenue management en weet je welke stappen je moet zetten om dit binnen jouw organisatie (beter) te structureren.

Je bent in staat om op een heldere manier anderen binnen jouw organisatie te overtuigen van het nut en belang hiervan.

Verder ben je bekend met de laatste ontwikkelingen op het gebied van revenue management en weet je hoe je hier beter op in kunt spelen.

Extra

Je ontvangt een rekentool waarmee je direct aan de slag kunt.

Trainer Stan Josephi

Stan Josephi is senior lecturer Revenue Management aan de Breda University of Applied Sciences met ruime ervaring op het gebied van revenue management; als trainer, consultant, opleider en researcher. In 2015 heeft hij zijn proefschrift verdedigd aan de Maastricht School of Management met de titel The Phenomenology of Revenue Management – explorations in the hotel industry, waarin hij de essentiële elementen van een modern revenue management proces in de hedendaagse dynamische en complexe markt kaart heeft gebracht.

Stan is lid van de Revenue Advisory Board van HSMAI Europa en daarnaast staat hij als lid van het bestuur van Hotel Casa in Amsterdam ook nog altijd erg dicht op de dagelijkse praktijk.

Praktische informatie en tarief

Deze training bestaat uit 2 dagen

Om het maximale uit deze training te halen vragen wij je je eigen laptop mee te nemen.

Locatie
Postillion Hotel Bunnik | Baan van Fectio 1 | 3981 HZ Bunnik

Data
20 september en 2 oktober 2019 (2 dagen)

Tijd
9.00 – 17.00 uur

Tarief
€ 975,- (per persoon, exclusief BTW, inclusief koffie/thee, lunch en borrel). Dit tarief is voor 2 dagen. Na inschrijving ontvang je een factuur.

Voor wie
De training is voor beslissers en revenue managers van (kleinere) hotelketens en independent hotels die aan het begin staan van een revenue management proces. Je weet wat revenue management inhoudt, maar bent nieuwsgierig hoe je dit binnen jouw organisatie vorm kunt gaan geven. De training is geschikt voor iedereen die zijn/haar kennis wil formaliseren en verder wil groeien in een revenue management rol.

Groepsgrootte
De groep bestaat uit maximaal 16 personen. Wij creëren een veilige leeromgeving waarin veel aandacht is voor vragen.

Inbegrepen

  • In de ochtend ontvangen wij je met koffie en thee.
  • Gedurende de dag kun je gebruik maken van koffie, thee, water, frisdrank en lekkernijen.
  • De lunch bestaat uit een uitgebreid, zeer goed verzorgd lunchbuffet.
  • Halverwege de dag is er een onderbreking met een lekkere Energy Break, zodat je daarna weer fris bent voor de rest van de training.
  • We eindigen met een borrel. Je sluit de dag, onder het genot van een hapje en een drankje, samen met je medecursisten af.
  • Je ontvangt een rekentool waarmee je direct aan de slag kunt
  • Je ontvangt een certificaat van deelname
Incompany