Conceptontwikkeling voor de horeca

Training Conceptontwikkeling voor de horeca

De bouwstenen van een werkelijk onderscheidend horecaconcept

Omschrijving    

Horecaconcepten worden vaak vanuit de verkeerde basis en overwegingen ontwikkeld, waardoor je concept al snel een kopie lijkt. Dat wil je koste wat het kost voorkomen, want dit is slecht voor je rendement en reputatie.

In deze training leer je het verschil kennen tussen een gangbaar concept en een waardevol, winstgevend concept.

Deze dag gaan wij op zoek naar het DNA en de eigen stijl van je organisatie waardoor je concept en verhaal helder, oprecht en uniek wordt. Zodat je gast en je team zich met je kunnen identificeren en een voorkeur krijgen voor jouw bedrijf.

Inhoud van de training

Er zijn veel aspecten die jouw horecaconcept kunnen maken of breken. Maar een stevig fundament is hét geheim voor succes. Want een idee is niets waard zonder een goede en doordachte uitvoering die geijkt is op jouw visie, DNA en kernwaarden. Dat is de reden waarom gasten voor jou kiezen in plaats van de concurrent.

In deze training:

  • Laten we je zien hoe je het authentieke DNA van je bedrijf kunt bepalen
  • Je vindt de ‘sweetspot’ van jouw bedrijf waardoor je klandizie als een magneet aantrekt
  • Je leert hoe je dit kunt vertalen naar je interne organisatie, waardoor het concept gedragen wordt door iedereen in het bedrijf
  • Krijg je inzicht in hoe je dit gebruikt in je communicatie en marketing waardoor je de juiste gasten aantrekt

Aan het einde van de training doorloop je met de trainer de ultieme checklijst en planning om beslagen ten ijs te komen in de (her)ontwikkeling van je concept. Zodat je geen cruciale zaken laat liggen.

Dit levert het je op

Na deze training ben je in staat je horecaconcept sterk en onderscheidend in de markt te zetten.

Voorbereiding

Je krijgt de mogelijkheid om voorafgaand aan de training je vragen in te sturen.

Trainer Monique van Gevelt

 

 

 

 

 

 

Monique is adviseur, sparringpartner en mentor in de horecabranche en heeft meer dan 25 jaar ervaring in de (inter)nationale horeca, hotellerie en meeting & events markt. Zij is geboren en getogen in de horeca - in het restaurant van haar ouders - en heeft gewerkt in alle disciplines: van operationeel tot strategisch, van medewerker tot director of business development van een Hotelgroep.

Monique heeft meerdere (hotel)concepten ontwikkeld en commercieel in de markt gezet. Ze is eigenaar van VanGevelt Strategisch Horeca Advies en founding partner bij HorecaMonitor. Ze komt bijna dagelijks over de vloer bij horecabedrijven en hotelorganisaties en staat midden in de dynamische wereld van de hospitality.

 

Reviews

Reginald Bouw - GAZETTE Eetcafé

"Een aanrader voor elke professionele horecaondernemer die klaar wil zijn voor de toekomst!"

Kelly van der Linden - Paul's IJs

"Heldere informatie, inspirerend en toepasbaar waardoor ik zeer gemotiveerd ben om hiermee verder aan het bedrijf te bouwen."

Jeffery Spoor - Bedrijfseigenaar Chef Horeca & Catering

"Als je niet verandert, blijft alles zoals het was".

Nicoline Schuitemaker - Schuitemaker Vis & Horeca

"Goed voor het inzicht, ook als je concept al staat."

Trainingsdata

4 maart 2020 - 09.00 - 17.00 uur

Postillion Hotel Utrecht Bunnik

23 september 2020 - 09.00 - 17.00 uur

Postillion Hotel Utrecht Bunnik

Praktische informatie en tarief

Duur

1 dag

Tarief
€ 395,- (per persoon, exclusief BTW, inclusief koffie/thee, lunch en borrel). Na inschrijving ontvang je een factuur.

Voor wie

Voor horecaondernemers die hun concept willen (her)ontwikkelen en voor horecaondernemers die - vanuit een sterke uitgangspositie - met een nieuw concept willen starten.

De training is geschikt voor de sectoren hotel, restaurant, lunchroom, café en bed & breakfast.

Groepsgrootte

De groep bestaat uit maximaal 15 personen. Wij creëren een veilige leeromgeving waarin veel aandacht is voor vragen en voor jouw horecaconcept.

Inbegrepen

  • In de ochtend ontvangen wij je met koffie en thee.
  • Gedurende de dag kun je gebruik maken van koffie, thee, water, frisdrank en lekkernijen.
  • De lunch bestaat uit een uitgebreid, zeer goed verzorgd lunchbuffet.
  • Halverwege de dag is er een onderbreking met een lekkere Energy Break, zodat je daarna weer fris bent voor de rest van de training.
  • We eindigen met een borrel. Je sluit de dag, onder het genot van een hapje en een drankje, samen met je medecursisten af.
  • Je ontvangt een certificaat van deelname
Incompany