E-mailmarketing is dé manier om contact te houden met je gasten. Voor het bereiken van nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten, is e-mailmarketing een beproefd middel.
- Gebruik maximaal 40 tekens voor de onderwerpregel
Dan is het onderwerp ook op mobiele apparaten goed leesbaar. Maak de onderwerpregel prikkelend zodat het de aandacht trekt en lezers je nieuwsbrief openen - Besteed aandacht aan de preheader
Dit is de tekst die in de mailbox direct onder de onderwerpregel zichtbaar is. Geef hier extra informatie zonder de onderwerpregel te herhalen - Houd het kort en overzichtelijk
Zorg voor tussenkoppen, korte inhoud en duidelijke call to action knoppen. Mensen willen snel kunnen screenen wat de inhoud is - Kom meteen ter zake
Als de ontvangers van de nieuwsbrief moeten scrollen is het risico groot dat ze afhaken - Zorg voor een goede tekst/beeldverhouding
Aantrekkelijke afbeeldingen ondersteunen de tekst. Maak ze niet breder dan 600 pixels. Dit verlaagt de spamgevoeligheid - Maak de e-mail persoonlijk
Spreek de lezer direct aan, liefst met een persoonlijke aanhef - Zorg dat de mail relevant is
Vraag je altijd af; wat wil de nieuwsbriefabonnee op dit moment ontvangen?