Persoonlijk Leiderschap voor de hotellerie

Masterclass Persoonlijk Leiderschap voor de hotellerie

(2 dagen)

Hoe zorg je ervoor dat iedereen in je organisatie gaat verbeteren? Hoe breng je datgene wat binnen je organisatie afspeelt in lijn met de bedoeling van je organisatie?  Onze ervaren trainers, Marieke Kooiman en Rob Eijsbouts, helpen je op weg om van jouw medewerkers een krachtig team te maken.

Dit houdt de masterclass in

Voorafgaand aan de masterclass

Zoals voor zoveel dingen, geldt ook hier ‘een goed begin is het halve werk’. Daarom neem je, voordat je met de training start, even de tijd om stil te staan bij de ambitie voor ‘je’ hotel.

Je verzamelt één of meer situaties waar het realiseren van de ambitie niet helemaal verloopt zoals je voor ogen hebt. Daarmee formuleer je je eigen leervraag en dit neem je mee naar de training. Een training op maat, waarbij je je leiderschap verstevigt en doelen leert te realiseren!

En dan: aan de slag!

DAG 1

Theorie is één, maar ‘doen’ is nog altijd een van de meest effectieve manieren van leren. Tijd om zelf aan de slag te gaan dus. Niet met fictieve cases, maar met je eigen praktijksituaties, direct toepasbaar. Met de trainers en je medecursisten maak je met elkaar helder welke helpende en belemmerende overtuigingen een rol spelen in het nastreven van je ambitie.

De vertaling naar je eigen praktijk

Aan het eind van de eerste dag bepaal je zelf wat je in je eigen manier van leidinggeven wilt aanpakken. De training helpt je voorbij het voornemen te komen. Dus niet alleen maar voornemens maken, maar ook een strategie uitstippelen over hoe je dit bereikt.

In de tussenliggende periode naar de tweede dag ga je actief aan de slag met het ontwikkelen van je eigen leiderschap. Je ervaringen, je vragen en je opmerkingen neem je dan mee naar de tweede dag.

Op maat
Voor jou betekent dit dat je in dit leiderschapsprogramma samen met de andere deelnemers grotendeels bepaalt wat de inhoudelijke thema’s voor dag 2 zijn.

Deze thema’s zijn tijdens de eerste dag boven water gekomen. Op maat dus!

DAG 2

Het delen van je leerervaringen
De afgelopen periode ben je zelf flink aan de slag gegaan. De opgedane leerervaringen worden met elkaar gedeeld. Je krijgt daarbij opbouwende feedback. Dit sluit direct aan op je persoonlijke behoeften en je leert van de ervaringen van anderen.

Verbetering 2.0
Je leert hoe je de aanvullende inzichten (die je in de ochtend krijgt) omzet naar concrete verbeteracties. Zo steven je af op steeds effectiever (persoonlijk) leiderschap.

Verdieping en aanvulling
We verdiepen op thema’s die naar voren zijn gekomen tijdens de eerste bijeenkomst, kort en praktisch. Eén onmisbaar element wordt hieraan toegevoegd: de kracht van gewoonten. Het is lastig om gewoontes te veranderen. In deze training leer je hoe je makkelijker met nieuwe gewoontes aan de slag gaat. Uitgangspunt dat de training hiervoor neemt is het werk van James Clear [Atomic Habits].

Voorbij het voornemen
Gefeliciteerd! Je hebt een nieuwe weg ingezet. Deze training helpt je deze weg te blijven volgen. Dat doen we door ingesleten patronen zichtbaar te maken en alternatieven werkend te krijgen.

Hiermee ga je naar huis

Je hebt je eigen concrete verbetervoornemen scherp en je kunt erop vertrouwen dat je dit voornemen waarmaakt. Je hebt in deze training alle ingrediënten gekregen die nodig zijn voor een waardevolle nieuwe leiderschapsgewoonte:

  • Kennis en inzicht over de invloed van overtuigingen op je eigen gedrag
  • Zicht op waar je het verschil kunt maken bij je medewerkers zodat je je ambities voor het hotel kunt realiseren
  • Concrete aanpak met daarin de eerste stap(pen) voor verbeteringen in je persoonlijk leiderschap

 

Na de training

Na 2 à 3 weken heb je telefonisch contact met een trainer voor ‘het duwtje in de rug’. Uit ervaring weten we namelijk dat wat extra aandacht helpt om je nieuwe leiderschapsgewoonte verder te verstevigen.

Trainingsdata

3 oktober & 29 oktober 2019 - 09.00 - 17.00 uur

Van der Valk Hotel Leusden-Amersfoort

6 februari & 3 maart 2020 - 09.00 - 17.00 uur

Postillion Hotel Utrecht Bunnik

8 oktober & 3 november 2020 - 09.00 - 17.00 uur

Postillion Hotel Utrecht Bunnik

Praktische informatie en tarief

Deze training bestaat uit 2 dagen

Tarief
€ 975,- (per persoon, exclusief BTW, inclusief koffie/thee, lunch en borrel). Dit tarief is voor 2 dagen. Na inschrijving ontvang je een factuur.

Voor wie
De training is voor hoteliers, managers en leidinggevenden van (kleinere) hotelketens en independent hotels die hun leiderschap willen verstevigen. En die graag willen leren hoe zij hun medewerkers - en zichzelf niet te vergeten - in beweging krijgen en houden.

Groepsgrootte
De groep bestaat uit maximaal 12 personen. Wij creëren een veilige leeromgeving waarin veel aandacht is voor vragen.

Inbegrepen

  • In de ochtend ontvangen wij je met koffie en thee.
  • Gedurende de dag kun je gebruik maken van koffie, thee, water, frisdrank en lekkernijen.
  • De lunch bestaat uit een uitgebreid, zeer goed verzorgd lunchbuffet.
  • Halverwege de dag is er een onderbreking met een lekkere Energy Break, zodat je daarna weer fris bent voor de rest van de training.
  • We eindigen met een borrel. Je sluit de dag, onder het genot van een hapje en een drankje, samen met je medecursisten af.
  • Je ontvangt een certificaat van deelname

Trainers:
Marieke Kooiman & Rob Eijsbouts

Marieke is een ervaren trainer, coach en adviseur op het gebied van leren, verbeteren en leiderschap. Ervaren in verschillende bedrijfstakken kiest ze graag voor een praktische aanpak. Ze schroomt niet ook de lastige vragen te stellen. Marieke brengt enthousiasme en een tikje eigenzinnigheid met zich mee. Altijd om de klant of gast een glimlachje te ontlokken.

 

Rob is een ervaren trainer, team- en organisatiecoach. Nieuwsgierig naar hoe mensen met elkaar omgaan. Hij buigt zich graag over het vraagstuk wat leiderschap doet en brengt in veranderprocessen om mensen mee te krijgen, zich verantwoordelijk te laten voelen en betrokken te zijn bij de organisatie. Rob weet een sfeer van openheid en vertrouwen te scheppen en realiseert zich dat door mensen écht te raken met de juiste vragen, ontwikkeling mogelijk wordt. Met ruime ervaring in zowel profit als non-profit op operationeel-, midden- en hoger management.

Incompany